مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 13:002015-11-30فرهنگي

«سه گانه پاریسی» در تهران


ایوب آقاخانی «سه گانه پاریسی» را در تالار «شمس» روایت می کند.

- ایوب آقاخانی سه گانه پاریسی را در تالار شمس روایت می کند.

این نمایشنامه نویس و کارگردان در گفت وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا، بیان کرد: سه گانه پاریسی یکی از معدود نوشته های من در فضای غیرایرانی است که ماجرای آن در پاریس بین دو نفر که همدیگر را به ظاهر نمی شناسند، در یک نیمه شب ژانویه رخ می دهد و این دیدار آرام آرام ابعاد متفاوتی پیدا می کند.

وی افزود: راز ساده ای میان دو شخصیت این نمایش (بهنام تشکر و فریدون محرابی) است که موقعیت آن ها را در آن نیمه شب تا دم صبح به پیچیدگی می کشاند.

آقاخانی گفت: تلاش شده است که سه گانه پاریسی یک نمایش دو نفره جذاب باشد؛ نمایشی از جنس همه دو نفره های جذاب ادبیات نمایشی قرن بیستم که شخصا به عنوان مخاطب تئاتر از آن ها خاطره ی خوبی دارم؛ مثل نوشته هایی از آنتونی شفر، اشمیت، دورنمات.

کارگردان نمایش تکه های سنگین سرب با اشاره به اینکه بسیار تلاش شده تا این نمایش از تبار همان آثاری باشد که از آن ها خاطره داشته اند تا برای مخاطب جذاب باشد ، بیان کرد: وجوه نقادانه نمایشنامه در خصوص ایدئولوژی های جاری در جامعه مترقی فرانسه، عملا جلوه ای از نقد پسماندهای تفکر جاری در این کشور و اروپا پیدا می کند که به نوعی میراث انقلاب کبیر فرانسه به حساب می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سه گانه پاریسی» در تهران

«سه گانه پاریسی» در تهران