مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 09:362015-11-30سياسي

تروریسم جدید و نظام ژئوپولیتیک جهانی


جمهوری اسلامی ایران برای اطمینان از نظم منطقه ای آینده باید مجموعه ای از راهبردها شامل تثبیت استراتژی مقاومت به عنوان محور امنیت و ثبات منطقه ای و همچنین تقویت جریان های اصیل اسلامی در منطقه را در دستور کار قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، طی یادداشتی برای تشریح ریشه های تروریسم می نویسد: در مورد ماهیت و ریشه های تروریسم جدید دیدگاه های مختلفی مطرح است.

برخی از دیدگاه ها و نظریات، اصول و مبانی شناختی واقعی و عینی تر در مورد تروریسم جدید دارند و برخی دیگر دچار گرفتاری های تئوری توطئه هستند.

شاید بتوان نقطه تلاقی اکثر دیدگاه های موجود در مورد تروریسم را در این مفهوم خلاصه کرد که امروزه موضوع تروریسم جدید و چگونگی مقابله با آن در حال تبدیل شدن به دغدغه مشترک جهانی است و می توان این پیش بینی را داشت که تأثیرات آن بر شکل بندی های نظام ژئوپولیتیک جهانی قطعی به نظر می رسد.

با بررسی و مطالعه نظریات کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در مورد ماهیت و ویژگی های تروریسم جدید، حداقل می توان 10 مشخصه زیر را برای تروریسم جدید برشماری کرد: 1 ــ چندلایه و پیچیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تروریسم جدید و نظام ژئوپولیتیک جهانی

تروریسم جدید و نظام ژئوپولیتیک جهانی