مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 02:102015-11-29سياسي

خانم ابتکار:سازمان ملل باید اثرات مخرب جنگ ها بر محیط زیست را محاسبه کند


خانم دکتر ابتکاررییس سازمان محیط زیست ایران گفت : پیشنهاد و درخواست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اب و هوای پاریس این است که سازمان ملل اثار و تبعات جنگ ها و درگیری های مسلحانه را بر تغییرات اقلیمی و زیست محیطی بررسی و محاسبه کند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما از پاریس،معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست کشورمان در حاشیه نخستین روز از اجلاس بین المللی اب و هوا در پاریس با بیان اینکه این اجلاس از جنبه بین المللی واقعه ای بسیار مهمی است گفت:اجلاس پاریس فرصت مهمی است برای حضور سران کشورها در موضوع تغییرات اب و هوایی برای شکل گرفتن یک تفاهم جدید که بتواند جلوی عواقب و عوارض تغییر اقلیم را بگیرد و مانع خسارت های بیشتر به کشورها و جوامع مختلف شود .

وی با اشاره به اینکه اجلاس امروز پاریس یک نشست سیاسی و اعلام رسمی برای اقدام عملی در برابر تغییرات اب و هوایی است افزود : کشورهای صنعتی و توسعه یافته امروز یک مسئولیت تاریخی دارند و ان اینکه در سال های گذشته به مسئولیت های خود عمل نکرده اند و همین طور خسارت هایی که وارد شده را جبران نکرده اند .

ابتکار گفت :کشورهای در حال توسعه خواهان دیده شدن و پرداختن به عملکرد سال های گذشته کشورهای صنعتی هستند و هرچند مسئولیت مقابله با تغییرات اقلیمی ، مسئولیت مشترکی در میان کشورهاست اما متفاوت است ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانم ابتکار:سازمان ملل باید اثرات مخرب جنگ ها بر محیط زیست را محاسبه کند

خانم ابتکار:سازمان ملل باید اثرات مخرب جنگ ها بر محیط زیست را محاسبه کند