مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آذر 1394 ساعت 01:462015-11-29سياسي

مذاکره رؤسای کتابخانه های ملی ایران و اتریش برای ثبت مشترک 2 اثر در یونسکو


رایزن فرهنگی ایران در اتریش از مذاکره رؤسای کتابخانه های ملی ایران واتریش برای ثبت مشترک دو اثر قدیمی در حافظه جهانی یونسکو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم"، سیدرضا صالحی امیری مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به دعوت رییس کتابخانه دولتی مونیخ، رییس کتابخانه ملی آلمان و اتریش، صبح دیروز، یک شنبه 8 آذر ، تهران را به مقصد این کشورها ترک کرد.

محمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش، با اشاره به جزییات سفر صالحی امیری به این کشور، از دیدار رؤسای ملی دو کشور خبر داد و گفت: بازدید از مرکز اسناد دولتی اتریش، کسب آگاهی از شیوه کار آرشیو این مرکز برای نگهداری و در دسترس سازی اسناد، مذاکره با کتابخانه ملی اتریش به منظور انجام پاره ای از فعالیت های مشترک در سال 2019، حضور در آکادمی ایران شناسی اتریش و امضای تفاهم نامه از جمله برنامه های این سفر است.

به گفته او؛ به نمایش گذاشتن متقابل اسناد تاریخی، کمک های کارشناسی در حفظ و مرمت آثا و مذاکره در ثبت جهانی دو اثر قدیمی در این کتابخانه در برنامه حافظه جهانی یونسکو از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وصفی از مذاکره برای ثبت مشترک دو اثر ختم الغرائب و الابنیه عن حقایق الادویه خبر داد و در توضیح این دو اثر گفت: الابنیه اثر ابو منصور موفق هروی، پز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره رؤسای کتابخانه های ملی ایران و اتریش برای ثبت مشترک 2 اثر در یونسکو

مذاکره رؤسای کتابخانه های ملی ایران و اتریش برای ثبت مشترک 2 اثر در یونسکو