مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آذر 1394 ساعت 15:102015-11-29حوادث

مانور ایمنی و زلزله در 6 هزار و 500 مدرسه آذربایجان شرقی


هفدهمین مانور سراسری ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور امروز در مدارس آذربایجان شرقی نیز برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، در این برنامه حدود 500 هزار دانش آموز این استان در 6 هزار و 500 مدرسه نحوه عمل در زمان وقوع زمین لرزه را آموزش دیدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت : عملیات احیای قلبی ریوی ، کنترل خونریزی ، بستن شکستگیها و نیز پناهگیری مناسب از جمله آموزشهایی است که در این تمرین با همکاری مدیران مدارس به دانش آموزان ارائه شد.

حمید حسین پور با بیان اینکه خود احیایی بهترین روش در مواقع بحران است افزود به علت اینکه هیچ نهاد امدادی قادر نیست نیروهایش را در دقایق ابتدایی حادثه به محل اعزام کند و تمامی راهها و محورهای ارتباطی نیز تخریب میشود افراد حاضر در کنار مصدومان بهترین امدادگران به حساب می آیند.

فرماندار شهرستان تبریز هم در مراسم نمادین زنگ ایمنی و زلزله در دبیرستان دخترانه باقرالعلوم تبریز گفت : آموزش پایه و اساس مدیریت بحران است و برای اینکه مردم را برای مقابله با حوادث طبیعی آماده کنیم بهترین راه آغاز آموزش از مدارس است.

شهرتی فر افزود : کشور ما و به ویژه شهر تبریز یکی از لرزه خیزترین مناطق دنیا محسوب میشود و برای کاهش آسیبهای احتمالی باید روشهای مقابله با آن و به ویژه اقدامات اولیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مانور ایمنی و زلزله در 6 هزار و 500 مدرسه آذربایجان شرقی

مانور ایمنی و زلزله در 6 هزار و 500 مدرسه آذربایجان شرقی