مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آذر 1394 ساعت 11:562015-11-29اقتصادي

سهم ایران از سرمایه گذاری خارجی چین چقدر است؟


طبق آمار سایت آمریکن اینترپرایز چین از سال 2005 تا کنون در مجموع بیش از هزار و صد میلیارد دلار در دیگر کشورهای دنیا سرمایه گذاری کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی " به نقل از عیارآنلاین، کشور چین که پیشتر به یک صادرکننده کالا به دیگر کشورهای دنیا تبدیل شده بود و هرساله مازاد تجاری قابل توجهی داشت، مدتی است رویکرد خود را تغییر داده و برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ وارد کننده کالا برنامه ریزی کرده است.

به طوریکه در سال جاری میلادی صادراتش را نزدیک به 8 درصد کاهش داده است.

همچنین مدتی است این کشور در حال افزایش سرمایه گذاری ها در خارج از کشور است تا از این طریق از انباشت منابع خارجی خود که حاصل سال ها مازاد تجاری است استفاده ببرد؛ چراکه بخش عمده ای از منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری خارجی چین از ذخایر ارزی دولت چین تأمین می شود.

در همین راستا در دو سال اخیر کشور چین طرح های بسیاری را در کشورهای مختلفی چون پاکستان، میانمار، سریلانکا، برزیل، روسیه، بلاروس و تعداد زیادی از دیگر کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و آمریکایی آغاز کرده است.

در این مدت کشور چین رتبه اول کشورهای سرمایه گذار خارجی در بسیاری از کشورها از جمله آلمان را از آن خود کرده و در مجموع نیز به بزرگترین سرمایه گذار خارجی در دنیا تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران از سرمایه گذاری خارجی چین چقدر است؟

سهم ایران از سرمایه گذاری خارجی چین چقدر است؟