مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آذر 1394 ساعت 11:502015-11-29دانش

خروجی آزمایشگاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک باید تجاری سازی شود


معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری خروجی تحقیقات این پژوهشگاه را مثبت دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، دکتر سورنا ستاری، صبح امروز ضمن بازدید از بخش های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، خروجی تحقیقات و پژوهش های محققان این پژوهشگاه را مثبت و فراتر از انتظار ارزیابی کرد و بر تجاری‏ سازی خروجی های آزمایشگاهی از طریق ورود به عرصه شرکت های دانش بنیان و یا عقد قراردادهای دو سویه با این شرکت ها تاکید کرد.

معاون علمی وفناوری رییس جمهور با اشاره به نقش مهم تجهیزات آزمایشگاهی در روند پژوهش گفت: به کارگیری تفکر و ایده محققان و بروز رسانی داشته های علمی آنان در مقیاس آزمایشگاهی رکن اصلی پژوهش است.

ستاری با تاکید بر لزوم هم افزایی و هم گرایی نهادها و افراد فعال در حوزه های مختلف علم و فناوری، یکی از مشکلات عمده زیست فناوری را جزیره‏ ای عمل کردن پژوهشکده ها دانست و تصریح کرد: بایو تکنولوژی شاخه‏ ای میان رشته ای است و به همین دلیل نیاز به تعامل بیشتر نهادها و دستگاه های ذیربط دارد.

ستاری با اشاره به پتانسیل بالای نیروی انسانی متخصص در حوزه مهندسی ژنتیک و بایو تکنولوژی، ادامه داد: دانشجویان دانشکده بایو تکنولوژی دانشگاه تهران به لحاظ نیروی ذهنی و خلاقیت و ایده پردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروجی آزمایشگاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک باید تجاری سازی شود

خروجی آزمایشگاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک باید تجاری سازی شود