مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 21:162015-11-28اقتصادي

کسب سود معقول سرمایه گذاران با مدل جدید قرارداد صنعت نفت


دبیر کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: در مدل اقتصادی قرارداد ترتیباتی در نظر گرفته شده تا شرکتهای نفتی بین المللی بتوانند سود معقول و رایج قراردادهای بالادستی را که تحت هر نوع قرارداد دیگری دست یافتنی هستند، - به دست آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دبیرکمیته بازنگری قراردادهای نفتی در کنفرانس بین المللی رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت با بیان این که هیچ نوع قراردادی به خودی خود خوب یا بد نیست، گفت: فضای اجرایی قرارداد و سرعت در تصمیم گیری اثر بسیار زیادی در میزان موفقیت یا ناکامی یک قرارداد بالادستی دارد.

آیه کاتبی ادامه داد: گروه کارشناسی کمیته فارغ از محدودیتها و ظرفیتها به بررسی مدلهای قراردادی موجود در صنعت جهانی نفت پرداخت.

وی در توضیح قراردادهای امتیازی افزود: در مورد ترتیبات امتیازی باید گفت از آنجا که در مقابل خواست جهان از کشورهای دارنده منابع هیدروکربوری یعنی تامین امنیت عرضه انرژی، کشورهای صاحب مخزن نیز به دنبال حداکثر سازی سود حاصل از ذخایر در جهت حفظ سلامت مخازن و همچنین توسعه صنایع غیر نفتی خود هستند، این انتظار متقابلاً به تناسب با شرایط روز هر کشور برآورده می شود.

کاتبی با بیان این که اگرچه نداشتن پیچیدگی در رژیم مالی و انعطاف پذیری در شرائط مختلف بازار از ویژگیهای بارز ترتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب سود معقول سرمایه گذاران با مدل جدید قرارداد صنعت نفت

کسب سود معقول سرمایه گذاران با مدل جدید قرارداد صنعت نفت