مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 18:162015-11-28دانش

نخستین تلسکوپ آموزشی و پژوهشی در دانشگاه بوعلی سینا همدان راه اندازی شد


نخستین تلسکوپ آموزشی و پژوهشی در دانشگاه بوعلی سینا همان با تلاش اساتید و دانشجویان راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبعداز ظهر امروز با حضور منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی و جمعی از مسئولین و دانشجویان ، اولین تلسکوپ آموزشی و پژوهشی در دانشکده علوم پایه این دانشگاه راه اندازی شد.

در این مراسم منصور غلامی رییس دانشگاه بوعلی سینا با تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی این تلسکوپ و مسئولین دانشکده علوم پایه، اظهار داشت : افتتاح این تلسکوپ آموزشی و پژوهشی در دانشگاه بوعلی سینا گامی مؤثر در تحقیقات دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه است.

وی گفت: ترقیب دانشجویان برای پژوهش امری بسیار مهم است و باید با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، انجمن های علمی دانشجویی را برای استفاده از این تلسکوپ به منظور تسهیل در مسائل آموزشی و پژوهشی سازماندهی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم" این تلسکوپ آموزشی و پژوهشی، موسوم به تلسکوپ 10 اینچی با بدنه فیبرکربن به نام " اسپروگراف اسکای واچر" دارای قطر دهانه 250 میلی متر و نسبت کانونی 4 است که قادر به بزرگنمایی 500 برابر و قدرت تفکیک بسیار بالایی می باشد.

این تلسکوپ با وزنی کم و مناسب، سرعت بسیار بالایی در عکاسی نجومی دارد که این امر برای کارهای تحقیقاتی مانند: عکاسی عمق آس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین تلسکوپ آموزشی و پژوهشی در دانشگاه بوعلی سینا همدان راه اندازی شد

نخستین تلسکوپ آموزشی و پژوهشی در دانشگاه بوعلی سینا همدان راه اندازی شد