مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 16:162015-11-28بين الملل

حکمتیار: تمام اختیارات دولت کابل در دست آمریکاست


رهبر حزب اسلامی افغانستان ضمن اعلام آمادگی مشروط برای پیوستن به روند صلح این کشور اعلام کرد که تمام اختیارات دولت کابل در دست آمریکاست و اگر واشنگتن بخواهد صلح در افغانستان برقرار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم"، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان و یکی از گروه های مسلح مخالف دولت کابل، آمادگی مشروط خود را برای پیوستن به روند صلح افغانستان اعلام کرد.

حکمتیار در گفت وگو با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت: اگر انتخابات در سال 2016 میلادی در افغانستان برگزار و نیروهای خارجی مستقر در این کشور خارج گردند، وی آماده صلح با دولت کابل می باشد.

رهبرحزب اسلامی افزود: زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند، و پس از آن شانس تعیین سرنوشت و حکومت افغانستان به افغان ها داده شود، صلح در این کشور برقرار می شود.

وی ضمن تأکید بر تفاهم بین افغانی اظهار داشت که افغان ها توانایی حل مشکلات خودشان را دارند.

حکمتیار تأکید کرد: اگر حکومت افغانستان و آمریکا بخواهند، صلح در افغانستان برقرار می شود اما تمام اختیارات دولت کابل در دست سفارت آمریکا و نیروهای ناتو است.

سخنگوی حزب اسلامی افغانستان نیز گفته بود که دولت افغانستان صلاحیت گفت وگو با مخالفان مسلح دولت را ندارد و در این مورد آمریکا حرف اول و آخر را می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمتیار: تمام اختیارات دولت کابل در دست آمریکاست

حکمتیار: تمام اختیارات دولت کابل در دست آمریکاست