مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 12:402015-11-28سياسي

کلاف سردرگم منا؛ حادثه یا فاجعه


کارشناس ارشد ارتباطات و دبیر تحریریه ایسنا - پیکر "غضنفر رکن آبادی" دیپلمات جان باخته کشورمان در فاجعه منا در حالی در خاک میهن آرام گرفت که همچنان زمان و نحوه چشم فرو بستن او از این دنیا مشخص نیست، آیا او در کنار انبوهی از جمعیت به دیدار حق رفت و آیا تردیدها در مورد شهادت وی واقعیت دارند؟ مسئولان مربوطه در این زمینه می گویند باید پیگیری حقوقی این مسأله از طریق مجامع بین المللی و بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده ایم، صورت بگیرد و عربستان و مقامات این کشور باید نسبت به این موضوع و استیفای حقوق همه جان باختگان پاسخگو باشند.

اما آنچه مسلم است در این بین مرگ 462 ایرانی در فاجعه منا است که به ثبت تاریخ رسید و بیشترین جان باختگان منا در 10 ذیحجه سال 1436 هجری متعلق به ایران شد، تا همچنان کفایت و تدبیر آل سعود در برگزاری برترین و عظیم ترین مناسک مسلمان زیر سوال باشد.

برخی از حوادث مکه در موسم حج در ایام برگزاری حج بارها و بارها حوادثی رخ داده، اما همزمان با اینکه آل سعود مدعی برگزاری حج در ابعاد وسیع تری است، جنایت هولناک اتفاق می افتد و بیش از 7000 تن زیر آوار گوشتی به بدترین شکل ممکن و تشنه شهید شدند.

بر اساس اخبار و آمار منتشره برخی حوادث رخ داده در مناسک حج می توان به حادثه کشته شدن 76 تن بر اثر ریزش یک هتل در مرکز مکه در ششم ژانویه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاف سردرگم منا؛ حادثه یا فاجعه

کلاف سردرگم منا؛ حادثه یا فاجعه