مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 09:012015-11-28بين الملل

توسعه ژاپن؛ داستان ملتی که از شکست هایش درس گرفت


قانون اساسی جدید ژاپن، مصوب 1946 میلادی تحت نظارت آمریکا، این کشور را از داشتن ارتش محروم کرده است تا بار دیگر سیاست و اقتصاد این کشور به نظامی گری کشیده نشود.

- تصاویری زیبا از سبک زندگی، پوشش، شغل و تفریح مردم ژاپن در حدود یک قرن پیش استعمار کره توسط ژاپن، تقلیدی مستبدانه از استعمار انگلیس بر هند بود.

ما در گزارشی با عنوان توسعه از نوع کره جنوبی؛ پیشرفت یا نفوذ؟ " به روند استعمار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کره توسط ژاپن از 1907 میلادی که شاه کوجونگ با فشار ژاپنی ها استعفا داد تا جنگ جهانی دوم که ژاپنی ها خاک خود را نیز در قیمومیت دول پیروز قرار دادند، پرداخته ایم.

جنگ جهانی اول برای ژاپن فرصتی را فراهم ساخت تا از درگیری آلمان در جنگ استفاده کرده و نیروهای خود را در مناطق تحت نفوذ این کشور در شرق و جنوب شرق آسیا گسیل دارد.

بنابر این ژاپن وارد اتحاد با دول محور یعنی فرانسه و بریتانیا شد و حتی برای کمک به آنها نیروی دریایی خود را به مدیترانه اعزام کرد.

ژاپن در ژانویه 1915 میلادی 21 درخواست خود از دولت چین را اعلام کرد ولی با توجه به شرایط جنگ و بروز مخالفت های اجتماعی در چین، راضی به امضای معاهده با شروط کمتر شد.

در کنفرانس پاریس پس از پایان جنگ، هیأت ژاپنی بندی در مورد برابری نژادی در منشور جامعه ملل پیشنهاد کرد که هیأت های دول غربی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه ژاپن؛ داستان ملتی که از شکست هایش درس گرفت

توسعه ژاپن؛ داستان ملتی که از شکست هایش درس گرفت