مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 آذر 1394 ساعت 07:002015-11-28بين الملل

تعداد تلفات غیر نظامی حمله آمریکا به بیمارستانی در قندوز هنوز مشخص نیست


مقامات روز جمعه گفتند با گذشت حدود دو ماه از حمله هواپیماهای آمریکایی به بیمارستانی در شهر قندوز در شمال افغانستان هنوز مشخص نیست چه تعداد غیر نظامی در این حمله کشته شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسوشیتدپرس از واشنگتن ، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) با انتشار خلاصه ای دو صفحه ای از تحقیقات بین المللی درباره ارزیابی تلفات غیر نظامی در حمله سوم اکتبر هواپیماهای آمریکایی به بیمارستانی در شهر قندوز افغانستان اعلام کرد تلاش ها برای تطبیق دادن گزارش ها درمورد کشته شدن 30 یا 31 غیر نظامی در این حمله همچنان ادامه دارد.

ارتش آمریکا تحقیقاتی جداگانه را درباره این حمله انجام داده و اعلام کرده است خلبان هواپیمای آمریکایی که این حمله را انجام داده است نمی دانست هدفی که به آن حمله کرده یک بیمارستان بوده است و می توان اعلام کرد ترکیبی از خطای انسانی ، مشکلات فنی و دیگر اشتباهات باعث شد چنین فاجعه ای رخ دهد.

گزارش مربوط به تحقیقات آمریکا در این باره به طور علنی منتشر نشده است اما ژنرال جان کمپبل John Campbell فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان روز چهارشنبه گفت مشخص شده است 30 غیر نظامی در این حمله کشته شده اند.

کمپبل همدردی خود را با خانواده های قربانیان این حمله اعلام کرد و گفت این حادثه ای تاسف بار است که ناشی از خطای انسانی بوده است و می شد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد تلفات غیر نظامی حمله آمریکا به بیمارستانی در قندوز هنوز مشخص نیست

تعداد تلفات غیر نظامی حمله آمریکا به بیمارستانی در قندوز هنوز مشخص نیست