مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آذر 1394 ساعت 18:552015-11-27پزشكي

کدام بیماریها با سویا درمان می شوند


در سال 1999، سازمان غذا و دارو به صنایع غذایی این اجازه را داد که اعلام کنند مواد غذایی که میزان اندکی چربی و کلسترول در آن ها به کار رفته و حاوی سویا هم باشد می تواند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد و این ادعا بر پایه ی پژوهش انجام شده در مورد سویا بود که نشان داد سویا میزان LDL مضر خون را کاهش می دهد.

البته سایر مطالعات هم این نتایج را کاملاً تأیید می کنند.

به طور مثال مطالعه ای گسترده در سطح کلان بر روی 38 مورد بالینی که در سال 1995 انجام شد، نشان داد مصرف حدود 50 گرم پروتیین سویا در هر روز به جای پروتیین حیوانی، کلسترول مضر خون را تا حد 12.

9 کاهش می دهد؛ چنین میزانی از مصرف اگر در طی مدت زمان بیشتری ادامه یابد، به 20 درصد کاهش احتمال ابتلا به سکته ی قلبی و یا هر شکلی از بیماری های قلبی خواهد رسید.

اگر چه مطابق نتایج حاصل از پژوهش های صورت گرفته بر روی سویا که توسط کمیته ی غذایی انجمن قلب آمریکا در سال 2000 منتشر شد خوردن 20 گرم سویا در هر روز کلسترول بد خون را تا سه درصد کاهش می دهد.

در نظر داشته باشید که 50 گرم پروتیین سویا بیش از نیمی از نیاز متوسط بدن شخص را تأمین می کند که معادل 8 اونس (حدود 240 سی سی) شیر سویا در روز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام بیماریها با سویا درمان می شوند

کدام بیماریها با سویا درمان می شوند