مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آذر 1394 ساعت 13:162015-11-27سياسي

امام جمعه پیرانشهر: پیاده روی اربعین حسینی نشان از جهاد حسینی دارد


امام جمعه پیرانشهر، مهم ترین دستاورد حرکت میلیونی مسلمانان در روز اربعین به سوی کربلا را جهاد حسینی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از پیرانشهر، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به عوامل سقوط انسان، اظهار داشت: از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) پیروی از هوای نفس، دنبال کردن بخل توأم با حرص و غرور و خودپسندی سبب سقوط انسان می شود.

وی به آیه 11 سوره شمس که در خصوص هوای نفس آمده است اشاره کرد و گفت: خداوند در آیات هفت تا 11 سوره شمس در این خصوص می فرماید: سوگند به نفس و آن کس که آن را درست کرد، سپس پلید کاری و پرهیزگاری وی را به آن الهام کرد، که هر کس آن را پاک گردانید، قطعاً رستگار شد و هر که آلوده ‏اش ساخت، قطعاً درباخت.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اهمیت خویشتن داری و مقابله انسان با هوای نفس، گفت: خویشتن داری و مقابله با هوای نفس سبب رستگاری انسان شده و وی را قدرتمند می سازد و در عوض پیروی از هوای نفس به عنوان سرچشمه غفلت و فساد سبب هلاکت انسان می شود.

این مسئول به مفهوم خود کنترلی از دیدگاه قرآن اشاره کرد و تصریح کرد: ارزش انسان به نفس بوده، نفس انسان مراتبی دارد که می تواند انسان را به ذلت و پستی بکشاند یا او را به درجات اعلی نزدیک کند، یکی از عواملی که نفس، با آن خود را به مقامات بالا می رساند، خود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه پیرانشهر: پیاده روی اربعین حسینی نشان از جهاد حسینی دارد

امام جمعه پیرانشهر: پیاده روی اربعین حسینی نشان از جهاد حسینی دارد