مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آذر 1394 ساعت 12:452015-11-27اجتماعي

پیشنهادهایی برای طرح جدید «هدایت تحصیلی» کلاس نهمی ها


96 تغییرات برنامه درس ملی به پایه دهم می رسد.

وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه درس ملی طرحی تحت عنوان ساماندهی شاخه ها و رشته های تحصیلی را طراحی کرده و در نوبت بررسی در شورای عالی آموزش و پرورش دارد.

- از آنجا که با توجه به برنامه ساماندهی شاخه های تحصیلی از سال آینده در پایه دهم سه شاخه علوم پایه، فنی و مهارتی و علوم انسانی را خواهیم داشت، امسال دانش آموزان سال نهم در مرحله اول هدایت تحصیلی خود را انجام می دهند و از پایه یازدهم با انتخاب رشته برای بار دوم در رشته های تخصصی مربوط ادامه تحصیل خواهند داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش ایسنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت در مصاحبه ای به این موضوع اشاره و عنوان کرد: وجه تفاوت امسال با سال های گذشته برای دانش آموزان متوسطه اول در پایه نهم، بحث هدایت تحصیلی است.

در همین راستا مباحث مقدماتی مربوط به روند هدایت تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش انجام شده است و در تلاش هستیم هدایت تحصیلی در شاخه ها و رشته ها را مشخص کنیم و به سمت تمهید مقدمات در بستر مدارس برویم.

وی با اشاره به اینکه اگر تصمیم گیری ها در شورای عالی آموزش و پرورش با دقت انجام نشود مشکلاتی ایجاد خواهد شد گفت: امیدوارم ظرف یک ماه آینده تکلیف شاخه ها و رشته های موردنظر برای هدایت تحصیلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادهایی برای طرح جدید «هدایت تحصیلی» کلاس نهمی ها

پیشنهادهایی برای طرح جدید «هدایت تحصیلی» کلاس نهمی ها