مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آذر 1394 ساعت 11:152015-11-27اقتصادي

قراردادهای جدید نفتی از بیع متقابل منعطف ترند


یک کارشناس حوزه انرژی با مثبت ارزیابی کردن مدل جدید قراردادهای نفتی، ابراز امیدواری کرد مدل IPC بتواند باعث جذب شرکت های خارجی به صنعت نفت و گاز ایران شود.

- نرسی قربان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره مدل جدید قرار داد های نفتی ایران (IPC) که قرار است هفتم و هشتم آذرماه رونمایی شود، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و به دستور وزیر نفت، دستور به بازنگری قرار دادها داده شد که به موجب این امر، سیدمهدی حسینی مامور به تشکیل هیاتی شامل اعضای اصلی و مشاوران شد.

این قرار داد ها که در مدت یکسال مورد بازنگری قرار گرفت و تا آنجایی که که امکان داشت، مشکلات و موانع قرار داد بیع متقابل (Buy Back) برطرف و در اسفندماه سال گذشته در یک کنفرانس مطرح شد.

وی با بهتر و بازتر خواندن قرار داد IPC نسبت به بیع متقابل اظهار کرد: تعداد زیادی از شرکت های خارجی مخصوصا شرکت های آمریکایی، قرار داد های از نوع خدماتی را قبول ندارند و حاضر به شرکت در این نوع قرار داد ها نیستند.

به عنوان مثال کشور آمریکا که عامل اصلی ایجاد تحولات در عراق شد، وقتی قرار دادهای نفتی نوع خدماتی در آنجا به مناقصه بین المللی گذاشته شد، شرکت های آمریکایی در آن شرکت نکردند و این درحالی بود که به کردستان عراق برای انجام قرار دادهای از نوع مشارکت رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادهای جدید نفتی از بیع متقابل منعطف ترند

قراردادهای جدید نفتی از بیع متقابل منعطف ترند