مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 17:562015-11-26فرهنگي

باغ موزه مشاهیر بوشهر در عمارت تنگستانی ایجاد می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عمارت تنگستانی در بوشهر با 2 هکتار وسعت در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار دارد که با فراهم شدن اعتبارات لازم به باغ موزه مشاهیر تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمحمدابراهیم فروزانی بعدازظهر امروز در بازدید استاندار بوشهر از عمارت تنگستانی با بیان اینکه این ساختمان دارای 150 سال قدمت است اظهار داشت: عمارت تنگستانی دارای 20 هزار متر مربع مساحت است که وارثان این عمارت یک دهم آن به اداره کل میراث فرهنگی بوشهر اهدا کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه عمارت و باغ تاریخی تنگستانی در منطقه بهمنی بوشهر قرار دارد افزود: با توجه به ویژگی های این باغ و ساختمان آن می توان آن را به باغ موزه مشاهیر استان بوشهر تبدیل کرد که در این راستا نیاز به تامین اعتبار است.

وی با بیان اینکه ساختمان تنگستانی در وسط باغی وسیع و زیبا با پوششی از درختان نخل خرما قرار گرفته است گفت: آب انباری بزرگ در باغ احداث شده که آب ساختمان ها را تامین می کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه بنا از شش اتاق پنج دری بزرگ تشکیل شده گفت: در بین اتاق ها راهرو قرار گرفته و چهار طرف آن طارمه احاطه کرده که سبب گردش هوا در ساختمان شده و در تابستان های گرم، هوای مطبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ موزه مشاهیر بوشهر در عمارت تنگستانی ایجاد می شود

باغ موزه مشاهیر بوشهر در عمارت تنگستانی ایجاد می شود