مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 16:262015-11-26اجتماعي

38 هزار نفر در همدان آموزش های فنی و حرفه ای را گذراندند


مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان از آموزش بیش از 38 هزار نفر در همدان خبر داد و گفت: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت مشکل اصلی همدان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، علیرضا مهرابی بعدازظهر امروز در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان اظهار داشت: آموزش در کشور به دو بخش آموزش رسمی و غیررسمی تقسیم می شود که به ترتیب متولی آنها مدارس و دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای هستند.

وی با اشاره به اینکه در سازمان فنی و حرفه ای دوره های یک تا 18 ماه آموزشی برگزار می شود، گفت: خوشبختانه زمینه سازی برای اشتغال در مراکز فنی و حرفه ای بالا بوده و برخی خلاها نیز از این طریق جبران شده است.

مهرابی تصریح کرد: متاسفانه رشته های مهارتی درصد پایینی را در کشور به خود اختصاص داده و در مقابل آن رشته های نظری اقبال بالایی دارند که همین امر سبب شده به صورت متوسط 50 درصد فارغ التحصیلان فاقد مهارت باشند که البته این رقم در همدان نزدیک به 70 درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر تئوریسن پنج کاردان و تکنسین در کشورهای اروپایی وجود دارد، افزود: متاسفانه این وضعیت در کشور و استان همدان عکس بوده و به ازای هر یک کاردان چند تئوریسن وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان از توسعه عدالت آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها خبر داد و گفت: دسترسی همه افراد به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

38 هزار نفر در همدان آموزش های فنی و حرفه ای را گذراندند

38 هزار نفر در همدان آموزش های فنی و حرفه ای را گذراندند