مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 15:402015-11-26سياسي

تکمیل پرونده جنگلهای ارسباران برای ثبت جهانی


معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت پرونده جنگلهای ارسباران برای ثبت جهانی در حال تکمیل است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از جنگلهای ارسباران با بیان اینکه در حال حاضر سه پرونده در کل کشور برای معرفی به یونسکو در حال تکمیل است و تنها دو پرونده شانس معرفی به یونسکو را خواهد داشت افزود: رقابت برای ارائه پرونده به یونسکو از طرف استانهای مختلف جدی است و امیدواریم جنگلهای ارسباران یکی از دو نماینده ایران در یونسکو باشد.

وی با تاکید بر ویژگی های منحصر بفرد ارسباران برای ثبت در فهرست جهانی، مشارکت مردم و مسئولان محلی را در تکمیل و اصلاح ایرادات پرونده جنگلهای ارسباران برای شتاب بخشیدن به طرح ثبت جهانی ضروری دانست.

وی وجود حداقل 10 گونه منحصر به فرد فلور گیاهی جهان در ارسباران را یاد آور شد و تصریح کرد این منطقه از منظر فرهنگی و طبیعی بسیار استثنایی است.

وی با بیان اینکه در مدت یکسال از مطرح شدن پرونده جهانی کویر لوت در یونسکو تعداد گردشگران این منطقه سه برابر شده است، پیش بینی کرد پس از مطرح شدن و ثبت جهانی جنگل های ارسباران این منطقه به یکی از مهمترین مقصد جهانی گردشگران تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل پرونده جنگلهای ارسباران برای ثبت جهانی

تکمیل پرونده جنگلهای ارسباران برای ثبت جهانی