مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آذر 1394 ساعت 12:052015-11-26سياسي

سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» برگزار شد


در آستانه ی اربعین حسینی، چهارمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» توسط حوزه ی هنری با مشارکت دانشگاه ایلام و جهاد دانشگاهی این استان در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

- در آستانه ی اربعین حسینی، چهارمین سوگواره شعر کردی عاشورایی شین توسط حوزه ی هنری با مشارکت دانشگاه ایلام و جهاد دانشگاهی این استان در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، در ابتدای این برنامه آیینی که با اجرای جلیل صفربیگی برگزار شد، محمدعلی اکبری - رییس دانشگاه ایلام - اظهار کرد: زبان دین در همه ی اعصار اثرگذارترین و نافذترین زبان بوده است، چون توانسته پیام الهی را حمل و به ذهن بشر منتقل کند.

وی گفت: زبان شعر به طور عموم و زبان کردی به عنوان یکی از زبان های کهن و گران سنگ در طول اعصار، در بیان بخش عرفانی دین تأثیرگذار بوده و منظومه های کردی در این راستا نقشی بس پررنگ را ایفا کرده اند.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: مفاهیم قدسی عاشورا، اربعین و کربلا فقط مختص به جهان تشیع نیستند و فقط در محدوده ی اسلام نیز نمی گنجند، عاشورا عرصه ی تقابل دو تفکر اسلامی نیست، بلکه عرصه ی تقابل دو فرهنگ و دو مکتب است، یعنی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» برگزار شد

سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» برگزار شد