مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 19:112015-11-25اقتصادي

رشد 18 درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی


90 هزار بهره بردار کشاورز در استان مرکزی فعال بوده و خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، جواد حسنی عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان حوزه، گندم، آرد و نان بااشاره به ظرفیت های استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به سبب داشتن ظرفیت تولید گندم، رتبه متوسط 10-12 را در بین استان‎های کشور به دست آورده است.

وی افزود: استان مرکزی زمانی 500 هزار تن نیز ثبت خرید داشته و با توجه به خشکسالی‎های اخیر به 300 هزار تن کاهش داشته، با همت بخش خصوصی و مسئولان نهضت سیلوسازی 400 تن سیلوی مکانیزه با پراکندگی های خاصی ایجاد شده است.

مدیرکل غله استان مرکزی تصریح کرد: شرکت غله، متولی کارخانجات آردسازی بوده و آنها به دو شکل کار می‎کنند ابتدا گندم را از غله خریداری و آرد نانوایی تحویل می‎دهند و در دومین مرحله، که با مصرف کنندگان سروکار دارند خبازان بوده که نان تولیدی را در اختیار مردم قرار می ‏دهند.

حسنی ادامه داد: 26 مرکز خرید و 50 انبار تحت پوشش، سیلوها و بخش خصوصی و تعاونی های روستایی اقدام به ذخیر ه سازی گندم های خریداری شده کردند، استان مرکزی رتبه دوازدهم خرید تضمینی گندم در کشور را کسب کرد.

وی بیان داشت: با همت بخش خصوصی ظرفیت سیلوهای استان افزایش یافته به طوری که 350 هزار تن امکان ذخیره سازی گندم در اختیار این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 18 درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی

رشد 18 درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی