مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 13:152015-11-25اقتصادي

غیرمجازهای بانکی باز هم دردسر شدند/ دومینو تکان خورد


پرداخت تسهیلات و سودهای کلان و غیرقانونی،جذب مردم، بروز یک مشکل و در نهایت فروپاشی، ماجرای تکراری موسسات اعتباری غیرمجاز به ویژه در سالهای اخیر است، - فرایندی که با وجود تمامی هشدارها بازهم این مردم هستند که بی توجه به عواقب پیش رو، پول روی پول این موسسات گذاشته و در آخر متضررترین ذینفع می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، با پر شدن فضای بانکی از موسسات غیرمجاز و شکل گیری بازار غیرمتشکل پولی با 7000 موسسه ای که نه قانون می شناسند و نه تعهدی به هیچ سازمانی دارند، فعالیت نافرجام و فروپاشی آنها اتفاق عجیبی نخواهد بود و عمدتا قابل پیش بینی است.

جدا از اینکه چرا باید موسسات مالی و اعتباری در شرایطی که برای فعالیت کوچک ترین فروشگاه در دورافتاده ترین نقطه هم مجوز وجود داشته باشد، بدون هیچ مجوزی به راحتی تاسیس و خارج از قانون هزاران میلیارد تومان از نقدینگی کشور را در اختیار بگیرند، بی توجهی سپرده گذاران به محل انتخابی برای قراردادن سرمایه های خود مورد توجه است.

آنهم در شرایطی که بارها اعلام شده که بانک مرکزی به عنوان سازمان نظاره گر و متعهد در برابر فعالیت شبکه بانکی هیچ تعهدی در مقابل موسسات غیرمجاز نخواهد داشت.

گر چه تکاپوی سازمانهای مربوطه از جمله بانک مرکزی و قوه قضاییه برای ساماندهی موسسات غیرمجاز بانکی در یکی دوسال گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیرمجازهای بانکی باز هم دردسر شدند/ دومینو تکان خورد

غیرمجازهای بانکی باز هم دردسر شدند/ دومینو تکان خورد