مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 02:002015-11-24بين الملل

بان کی مون گفت سعی می کند هرچه سریعتر به کره شمالی سفر کند


بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید در تلاش برای کمک به تقویت صلح در شبه جزیره کره سعی خواهد کرد هرچه سریعتر به کره شمالی سفر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسوشیتدپرس از نیویورک ، بان کی مون گفت اوضاع سیاسی و روابط بین کره جنوبی و کره شمالی علت این سفر نیست.

وی با این حال افزود ری سو یونگ Ri Su Yong وزیر امور خارجه کره شمالی اخیرا دو مرتبه به مقر سازمان ملل متحد آمد و آنها درباره نقش دبیر کل سازمان ملل متحد در تقویت صلح و آشتی و کاهش تنش ها در شبه جزیره کره گفتگو کردند.

بان کی مون از آن زمان به بعد اعلام کرد : نشانه ای مثبت از سوی کره شمالی به چشم می خورد و ما اکنون در حال بررسی بهترین زمان برای این سفر هستیم.

اما تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

بان کی مون ماه مه نیز قصد داشت به شهر مرزی کائسونگ در کره شمالی سفر کند اما این سفر در دقایق آخر لغو شد زیرا پیونگ یانگ دعوت خود را از بان کی مون به دلایل نامشخص پس گرفت.

بان کی مون که در گذشته وزیر امور خارجه کره جنوبی بوده بارها تاکید کرده است هرگونه تلاش ممکن را به منظور تقویت آشتی بین دو کره و حل مسئله هسته ای کره شمالی انجام خواهد داد.

این سفر غیر منتظره بان کی مون به کره شمالی می تواند امیدها را درمورد پیشرفت در روابط دو کره و تلاش ها برای پایان دادن به بن بست موجود برسر برنامه هسته ای پیونگ یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بان کی مون گفت سعی می کند هرچه سریعتر به کره شمالی سفر کند

بان کی مون گفت سعی می کند هرچه سریعتر به کره شمالی سفر کند