مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آذر 1394 ساعت 22:162015-11-24دانش

سرفصل دروس هنر می بایست بازنگری شوند


عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: می بایست سرفصل دروس هنر در دانشگاه های هنر ما مورد بازنگری قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو، از مشهد جوکار امشب در بخش دانشگاهی اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام که در هتل خورشید مشهد برگزار شد بیان داشت: یکی از مباحثی که در دانشگاه های اسلامی به صورت چالش مطرح است این است که آیا ما اساسا هنر اسلامی داریم یا اینکه هنر ما هنر دوران اسلامی است.

وی ادامه داد: دانشگاه و وزارت علوم نیز باید به این امر بپردازند و بدانند که ما مفهومی به نام هنر داریم و تعریفی در این رابطه داریم که بسیار جامع است و معتقد است که هنر علم عشق هنر مرد عاشق و اثر هنری جلوه ای از عشق است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصهفان یادآرو شد: چنانچه عشق به امامت و خاصه امام هشتم علیه السلام نبود این جشنواره شکل نمی گرفت و اثری خلق نمی شد بنابراین عشق است که همه این تحولات را به وجود می آورد.

جوکار ریشه هنر اسلامی را اخلاق اسلامی دانست و با طرح این پرسش که چگونه هنری هنر اسلامی است خاطرنشان کرد: در ایران هنر به دو بخش قبل از اسلام و پس از اسلام تقسیم می شود البته علاوه بر این تقسیم بندی نوع دیگری از هنر اسلامی به نام هنر در جغرافیای اسلام وجود دارد که در این جغرافیا هنرمندان به هنر با رویکرد اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرفصل دروس هنر می بایست بازنگری شوند

سرفصل دروس هنر می بایست بازنگری شوند