مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آذر 1394 ساعت 17:262015-11-24پزشكي

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد کاهش 10 درصدی میزان شکر موجود در نوشیدنی های صنعتی


این سازمان از طریق اطلاع رسانی روی بسته های مواد غذایی از نظر میزان کالری، قند، میزان اسید چرب و نمک توانسته است در تغییر عادات غذایی مردم موثر واقع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس"؛ رسول دیناروند در اختتامیه همایش بین المللی راهبری دیابت، با اشاره به افزایش چاقی و اضافه وزن و کم تحرکی در بین مردم، بر ضرورت تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه مردم تاکید کرد و گفت: این سازمان از طریق اطلاع رسانی روی بسته های مواد غذایی از نظر میزان کالری، قند، میزان اسید چرب و نمک توانسته است در تغییر عادات غذایی مردم موثر واقع شود.

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو یکی از اهداف این سازمان را کاهش 10 درصدی میزان شکر موجود در نوشیدنی های صنعتی بیان کرد و گفت: با تشویق تولیدکنندگان مواد غذایی کشور در تلاش هستیم که آن ها از ضوابط و قوانین اصلاح شده در تولید مواد غذایی استفاده کنند.

دیناروند در ادامه، یکی دیگر از فعالیت های سازمان غذا و دارو را در دسترس قرار دادن دارو برای بیماران دیابتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تقریبا همه داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی در فهرست دارویی کشور موجود است.

وی با بیان این که هزینه سالیانه تامین داروی بیماران دیابتی تقریبا هزینه معقولی است، افزود: حدود 85 درصد هزینه داروهای دیابت توسط دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد کاهش 10 درصدی میزان شکر موجود در نوشیدنی های صنعتی

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد کاهش 10 درصدی میزان شکر موجود در نوشیدنی های صنعتی