مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آذر 1394 ساعت 15:412015-11-24پزشكي

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد؛ ارائه خدمات رایگان به بیماران مبتلابه دیابت


در 80 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت، درمانگاه های دیابت به ارائه خدمات آموزشی، تشخیصی و درمانی به منظور جلوگیری از عوارض دیابت به صورت رایگان می پردازند.

- " به نقل از وبدا؛ محمد آقاجانی در اختتامیه همایش بین المللی راهبری دیابت که صبح امروز برگزار شد با اشاره به تشکیل کمیته ملی دیابت در سال 1375 و شروع فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه و با بیان این که پیشگیری اولیه از ابتلا به بیماری دیابت از وظایف حوزه بهداشت است ، افزود: عمده وظیفه درمان در بیماری دیابت، جلوگیری از عوارض کوتاه مدت و دراز مدت این بیماری از جمله معلولیت های ناشی از بیماری دیابت و مرگ زودرس و کاهش سال های از دست رفته عمر است.

آقاجانی با اشاره به وجود 600 کلینیک ویژه در 600 بیمارستان و ارائه خدمات در خصوص بیماری دیابت، افزود: 250 کلینیک نیز برای ارائه خدمات درمانی و تشخیصی و آزمایشی دیابت ساخته می شود.

وی یکی از نکات مهم در خصوص کنترل بیماری دیابت را ثبت، گزارش دهی و وجود پرونده الکترونیک برای مبتلایان به این بیماری دانست و ابراز امیدواری کرد که پرونده الکترونیک ثبت سلامت به منظور پایش و کنترل بیماری دیابت ایجاد شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، در ادامه با تاکید بر تکمیل نظام ارجاع در کشور، گفت: در بیماری دیابت می توانیم با تکمیل سطوح ارجاع، بیمارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد؛ ارائه خدمات رایگان به بیماران مبتلابه دیابت

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد؛ ارائه خدمات رایگان به بیماران مبتلابه دیابت