مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آبان 1394 ساعت 21:102015-11-19پزشكي

ممنوعیت عرضه 17 کالای خوراکی در مدارس خراسان رضوی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صدا و سیما،کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فروش این مواد خوراکی در پایگاههای تغذیه ای سالم مدارس استان خراسان رضوی غیرمجاز و ممنوع است.

دکتر زهرا اباصلتی افزود: این خوراکیها شامل انواع چیپس، پفک، نوشابه های گازدار، یخمک، انواع پاستیل، فلافل، سمبوسه، سوسیس و کالباس، سالاد اولویه و انواع سسها است.

او گفت: خوراکیهای مجاز برای عرضه به دانش آموزان در پایگاههای تغذیه ای سالم مدارس شامل لقمه های سالم خانگی، انواع خشکبار و مغزها، شیر و فراورده های آن، دوغ بدون گاز، بستنی سالم و بدون مواد رنگی و مواد پختنی سالم مانند عدسی است.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دستورالعمل مواد غذایی مجاز قابل عرضه و نیز غیرمجاز به همه مدارس در سطح استان خراسان رضوی که مجوز پایگاه تغذیه سالم دارند ابلاغ شده است و باید در معرض دید نصب شود.

او گفت: عرضه مواد غذایی سالم و جلوگیری از مصرف مواد غذایی بی ارزش و کم ارزش به منظور تامین و حفظ سلامت جسمی روانی دانش آموزان و با هدف فرهنگ سازی مصرف مواد مغذی مورد نیاز آنان صورت می گیرد.

اباصلتی افزود: افرادی که مواد غذایی را در پایگاههای تغذیه سالم مدارس می فروشند باید آموزشهای لازم را فرا گرفته و کارت بهداشتی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت عرضه 17 کالای خوراکی در مدارس خراسان رضوی

ممنوعیت عرضه 17 کالای خوراکی در مدارس خراسان رضوی