مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آبان 1394 ساعت 20:352015-11-19پزشكي

یک مسئول در وزارت بهداشت: توسعه شهرنشینی علت افزایش آمار دیابت


" رییس اداره غدد و متابولیسم مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه شهرنشینی یکی از مهمترین علت های افزایش بیماری دیابت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، "علیرضا مهدوی" در همایش بیماران دیابتی در ساوه اظهار کرد: در طول 40 سال اخیر تغییرات جوامع بشری باعث شده است تا دیابت و مرگ و میر زیاد شود و مهم ترین دلیل آن افزایش بی رویه زندگی شهرنشینی و ماشینی است.

وی ادامه داد: دیابت یکی از جدی ترین تهدیداتی است که انسان با آن مواجه می شود و تمام اعضای بدن را درگیر کرده و بدان ضربه می زند.

در صورت خودمراقبتی و انجام توصیه های کارشناسان امر می توان این بیماری را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 400 میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند، اظهار کرد: پیش بینی می شود طی دو دهه آینده این میزان از مرز 600 میلیون نفر فراتر رود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به جامعه هدف بیماران دیابتی افزود: افرادی بالای 30 سال که اضافه وزن دارند و در معرض چاقی هستند، بیشترین مبتلایان به دیابت را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه کشوری وزارت بهداشت برای پیشگیری از ازدیاد مبتلایان به دیابت اظهار کرد: اجرای برنامه های آموزشی و تربیت مربیان، بهبود شیوه زندگی مبتلایان به دیابت و اطلاع رسانی به آنها از ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مسئول در وزارت بهداشت: توسعه شهرنشینی علت افزایش آمار دیابت

یک مسئول در وزارت بهداشت: توسعه شهرنشینی علت افزایش آمار دیابت