مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آبان 1394 ساعت 14:252015-11-19پزشكي

افزایش سالانه 5هزار بیمارکلیوی در کشور


بجنورد/ خبرگزاری صدا و سیما/ اجتماعیسالانه پنج هزار نفر در کشور به بیماری کلیوی مبتلا می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مشاور وزیر بهداشت و درمان در امور بیماران کلیوی امروز در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بجنورد با اشاره به جدی نبودن اجرای برنامه های پیشگیرانه با ورزش و تغذیه در جامعه گفت: سالانه با افزایش 12درصدی، پنج هزار نفر بر تعداد بیماران دیالیزی و پیوند کلیه افزوده می شود.

دکتر تارا با اشاره به وجود جمعیت 55هزار نفری بیماران نارسایی کلیه در کشور افزود : علت 75درصد نارسایی های کلیوی، دیابت و فشار خون است .

وی نارسایی کلیه را پرهزینه ترین بیماری عنوان و تصریح کرد: هزینه آشکار و پنهان هر بیمار دیالیزی 50 میلیون تومان است که حتی اگر ده درصد آن را بیمار بپردازد، با ز هم برای بیمار مشکل آفرین خواهد بود.

مشاور وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در مرحله نخست طرح تحول نظام سلامت 950 میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج همچون کلیوی تخصیص یافت، افزود: به علت حجم زیاد امور درمان و پیچیدگی مدل هزینه کرد، یک سال و نیم است که این طرح مغفول مانده است که امیدواریم با دستور وزیر بهداشت هر چه زودتر این منابع در محل خود هزینه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سالانه 5هزار بیمارکلیوی در کشور

افزایش سالانه 5هزار بیمارکلیوی در کشور