مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 آبان 1394 ساعت 11:252015-11-19پزشكي

چربی خونتان نباید بالا برود


به دنبال تلاش دانشمندان قرار است در آینده نزدیک واکسن پیشگیری از کلسترول یا چربی بالای خون به بازار عرضه شود اتفاقی که اگر محقق شود، چشم انداز روشن و بزرگی در عرصه سلامت افراد خواهد بود و به نوبه خود، از آمار بالای مبتلایان بیماری های قلبی و عروقی به طور قابل ملاحظه ای خواهد کاست.

دکتر علیرضا استقامتی، فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم در تحلیل این خبر می گوید: اکثر قریب به اتفاق مطالعات انجام شده در مدل های حیوانی مانند موش و خرگوش بوده و هنوز مطالعات انسانی در این باره گزارش نشده و کاربرد بالینی ندارد، اما باتوجه به شروع مطالعات پیش بالینی می توان چشم انداز جدیدی در این زمینه تصور کرد .

هنوز تا استفاده بالینی از آن، راهی بسیار طولانی در پیش است.

با این تفاسیر همچنان تا ارائه راه حلی جدید برای پیشگیری از ابتلا به کلسترول خون زمان بیشتری باقی است، اما آیا می دانید کلسترول خون چگونه افزایش می یابد و از چه روش های دیگری می توان از ابتلا به چربی خون و به دنبال آن مشکلات عروقی جلوگیری کرد ؟ به گفته این متخصص غدد، افزایش چربی و بالا بودن کلسترول یا بالا بودن تری گلیسیرید خون گاه به شکل فامیلی و از طریق ژن ها منتقل می شود، ولی چاقی و کم تحرکی نیز می تواند سبب افزایش میزان تری گلیسیرید خون و کاهش کلسترول خوب خون بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چربی خونتان نباید بالا برود

چربی خونتان نباید بالا برود