مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آبان 1394 ساعت 01:012015-11-05پزشكي

افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس ها با مصرف «شلغم»


شلغم یک آنتی بیوتیک طبیعی است و می تواند مقاومت بدن را در برابر بیماری های ویروسی و عفونی بالا ببرد و سبب التیام علائم زکام و سرماخوردگی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم"، از قدیم گفته اند شلغم خواص تغذیه ای و درمانی زیادی دارد و در کتب طب سنتی نیز درخصوص مصرف این سبزی توصیه های زیادی شده و در روایات آمده است اگر روزی یک شلغم بخورید هرگز بیمار نخواهید شد.

اما نکته مورد توجه این که در برخی منابع قدیمی درخصوص شلغم خواصی مطرح شده است که از نظر علمی با طب جدید تداخل دارد، اما در مقابل خواصی هم گفته شده که مصرف این سبزی می تواند در کنار درمان های جدید از میزان علائم برخی بیماری ها بکاهد.

شلغم، گرمی درجه 2 دارد و اگر به صورت آبپز مصرف شود گرمی آن رو به اعتدال می رود و علائم آزاردهنده خاصی ایجاد نمی کند.

البته اگر شلغم را همراه کمی نمک، سکنجبین، عسل یا شکر قهوه ای بخورید سازگاری بیشتری با بدن پیدا می کند و می توانید از خواص تغذیه ای و درمانی آن بهره بیشتری ببرید.

شلغم تولید گاز و نفخ نمی کند، اما در افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند اگر شلغم پلاسیده و مانده بخورند به سبب آن که دیرهضم و ثقیل می شود امکان تولید نفخ و گاز را در بدن زیاد می کند و برای رفع این ضرر بهتر است شلغم را با زیره بخورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس ها با مصرف «شلغم»

افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس ها با مصرف «شلغم»