مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مهر 1394 ساعت 21:102015-10-16بين الملل

فرانس پرس/ اتحادیه اروپا رسما تحریم ها علیه ایران را یکشنبه لغو می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از بروکسل، یک دیپلمات غربی روز جمعه اعلام کرد اتحادیه اروپا در چارچوب توافق هسته ای ماه ژوییه با ایران، روز یکشنبه رسما تحریم ها علیه ایران را لغو می کند، اما این تدابیر اواخر ماه دسامبر و تنها زمانی که تهران به طور واقعی برنامه هسته ای خود را کاهش دهد، اجرایی خواهد شد.

این دیپلمات به خبرنگاران گفت: روز یکشنبه اتحادیه اروپا، چارچوب قانونی برای لغو تمامی تحریم های اقتصادی و مالی مربوط به موضوع هسته ای ایران را تصویب می کند.

وی افزود: اما این تدابیر زمانی اجرا خواهد شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تمامی گزینه ها را تیک زده باشد، یعنی اجرای تمامی تعهدات از جانب ایران برای کاهش قابل توجه برنامه هسته ای این کشور را بررسی کرده باشد.

تصمیم روز یکشنبه پیش از هر چیزی یک تصمیم رسمی است زیرا به تصویب تصمیماتی برای تعلیق و سپس لغو تحریم های سنگین اقتصادی، مالی و فردی اختصاص داد که اتحادیه اروپا طی یک دهه علیه ایران تصویب کرده است.

در نتیجه این اقدام، مرحله ای حیاتی در اجرای توافق تاریخی ماه ژوییه میان ایران و قدرت های غربی است که هدف از آن ممانعت از دستیابی ایران به ساخت بمب هسته ای و تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور در ازای لغو تحریم ها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانس پرس/ اتحادیه اروپا رسما تحریم ها علیه ایران را یکشنبه لغو می کند

فرانس پرس/ اتحادیه اروپا رسما تحریم ها علیه ایران را یکشنبه لغو می کند