مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مهر 1394 ساعت 00:462015-10-15اقتصادي

واحدهای تولیدی تخم مرغ همدان قابلیت تولید محصول صادراتی را دارند


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: واحدهای تولید تخم مرغ در همدان قابلیت تولید محصول صادراتی را دارند.

- محمد نظرپور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: تخم مرغ غنی ترین منبع پروتیین است که بسیاری از ویتامین ها و املاح ضروری را دارد که هر عدد تخم مرغ 76 کیلوگرم انرژی دارد.

وی با اشاره به ارزش بیولوژیکی بالای تخم مرغ گفت: هم اکنون سرانه مصرف تخم در کشور 190 عدد معادل 11 کیلوگرم است که نسبت به نرم جهانی بسیار پایین است و این آمار باید افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: سالانه 920 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که کشور ما سال گذشته رتبه دهم تولید تخم مرغ در دنیا و رتبه پنجم در آسیا را داشتیم.

نظر پور افزود: 88 درصد از تخم مرغ کشور در 11 استان تولید میشود که استان همدان با تولید 21 هزار تن در سال رتبه 11 تولید را در کشور دارد.

وی با اینکه 2.

7 درصد از تخم مرغ کشور در استان همدان تولید می شود، بیان کرد: 25 درصد از تخم مرغ تولیدی حذی صنایع می شود که با فرآوری آن در صنعت شیرینی و شکلات کشور مصرف می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان از فعالیت 40 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون و 575 هزار قطعه در هر دوره خبر داد و گفت: سال گذشته 40 تن تخم مرغ از همدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحدهای تولیدی تخم مرغ همدان قابلیت تولید محصول صادراتی را دارند

واحدهای تولیدی تخم مرغ همدان قابلیت تولید محصول صادراتی را دارند