مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مهر 1394 ساعت 01:462015-10-13سياسي

نقش آفرینی آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت


منش و مشی سیاسی آیت الله مهدوی کنی (ره) از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن تا آخر عمر شریفشان بر این مبنا بوده است که روحانیت حزب نیست و نباید وارد احزاب سیاسی بشود، - بلکه روحانیت به مثابه ی پدر جامعه است و فراتر از احزاب قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"،حضرت آیت الله مهدوی کنی (ره) از روحانیون مبارز پیش از انقلاب و از فعالان پس از انقلاب، در 29 مهرماه سال گذشته پس از یک دوره ی چندماهه در کما بودن، دعوت حق را لبیک گفتند و به دیدار معبود شتافتند.

ایشان منش سیاسی خاصی داشتند که در این مختصر به آن می پردازیم.

الف) روحانیت پدر مردم هستند حضرت آیت الله مهدوی کنی (ره) با تحزب به این شکل فعلی که در ادبیات سیاسی متداول هست مخالف بودند و همچنین اعتقاد داشتند روحانیت نباید وارد احزاب و جریانات سیاسی بشود؛ بلکه روحانیت پدر جامعه هست.

ایشان در مصاحبه ای با فصلنامه حوزه در سال 75 در تبیین چرایی نپیوستن به حزب جمهوری اسلامی می فرمایند: بنده، از نظر روحی، به تحزب و تشکیلات از نوع حزب گرایی عقیده نداشتم و اصولاً برای روحانیت، این شکلِ کار را نمی پسندم و نیازی هم نمی بینم.

من روحانیت را پدر می دانم و تشکیلات حزبی از نوع امروزی، روحانیت را در برابر مردم قرار می دهد من به رابطه مردمی، از طریق مساجد و محافل و مراکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آفرینی آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت

نقش آفرینی آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت