مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مهر 1394 ساعت 01:212015-10-13پزشكي

ریزگردهای سمی که در برهوت گاوخونی قربانی می گیرند


تالاب گاوخونی که روزی شریان زندگی بود، حالا با نابودی اکوسیستم و ریزگردهای سمی که از خود منتشر می کند، سبب افزایش بیماری در منطقه شرق اصفهان شد، - تالابی که هم برای انسان و موجودات آن منطقه حکم یک قربانگاه را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از، فصل هجرت و کوچ کردن در موسم پاییزی در اینجا معنایی ندارد، وقتی که به اجبار باید در این موسم رهسپار دیاری شد که در آن نه آب و نه غذایی است، مرغانی که به اشتباه وارد کویری می شوند که روزگاری تالاب بین المللی را در خود داشت و حالا دانه دانه تلف می شوند؛ موسم پاییز در اینجا معنایی ندارد.

وقتی برهوتی را در مقابل چشمانت می بینی که روزگاری نام تالاب را همراه خود داشت و جریان زندگی در قلب آن می تپید.

تصاویر جدیدی که از دریچه دوربین عکاس های اصفهانی به ثبت رسیده تنها شوره زاری را نشان می دهد که بر پهنای یک کویر تلی از خاک و نمک گرد هم آمده تا نشان دهد اینجا هم بالاجبار به خواست مسئولان تغییر اقلیم داده است.

در قلب فلات مرکزی ایران یعنی در جنوب شرقی اصفهان، میراثی به نام تالاب بین المللی گاوخونی داشتیم که حالا نام کویر را بر پیشانی خود دارد و باید آن را کویر و شوره زاری گاوخونی نامید، عنوانی که اگر به این شکل پیش رود در کتاب جغرافیا هم برای دانش آموزان ما ثبت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگردهای سمی که در برهوت گاوخونی قربانی می گیرند

ریزگردهای سمی که در برهوت گاوخونی قربانی می گیرند