مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مهر 1394 ساعت 14:362015-10-13دانش

سیاست زدگی در دانشگاه های کشور سبب خاک خوردن نقشه جامع علمی کشور شده است


دبیر انجمن علمی برق دانشگاه برعلی سینای همدان گفت: سیاست زدگی در دانشگاه های کشور، گزینشی بودن اساتید و مدرک گرایی از عواملی است که سبب شده حدود پنج سال این سند خاک بخورد.

- علیرضا طاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد،" در حاشیه هشتمین جشنواره حرکت در رابطه با عدم عملیاتی کردن نقشه جامع علمی کشور، گفت: یکی از دلایلی که سبب این امر می شود عدم توجه و اعتماد مسئولان به دانشجویان است.

وی با اشاره به این که متاسفانه بسیاری از فعالیت های پژوهشی به دلیل عدم اختصاص بودجه عملیاتی نشده اند، افزود: سیاست زدگی در دانشگاه های کشور، گزینشی بودن اساتید و مدرک گرایی از دیگر عواملی است که سبب شده حدود پنج سال این سند خاک بخورد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: امروز پایان نامه ها برای اساتید تبدیل به سکویی جهت پرش شده به طوری که اساتید آن موضوعی را که خودشان باید بر روی آن پژوهش کنند را به عنوان موضوع پایان نامه به دانشجویان می دهند تا دانشجویان انجام دهند و این گونه است که پایان نامه ها بی خاصیت می شوند.

طاهری ضمن تاکید بر این که پایان نامه ها باید برطرف کننده نیاز صنعت و جامعه باشند، تصریح کرد: شاید با پیاده سازی اسنادی مانند سند جامعه علمی کشور بتوان در مسیر بهبود وضعیت پایان نامه ها و جهت دار کردن آنان گام برداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست زدگی در دانشگاه های کشور سبب خاک خوردن نقشه جامع علمی کشور شده است

سیاست زدگی در دانشگاه های کشور سبب خاک خوردن نقشه جامع علمی کشور شده است