مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مهر 1394 ساعت 12:062015-10-13اقتصادي

رهاسازی آب سد سیلوه به دریاچه ارومیه سال آینده آغاز می شود


نماینده ستاد احیاء دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی گفت: از سال 95 رهاسازی آب سد سیلوه که یکی از پروژه های مهم برای احیای دریاچه ارومیه است آغاز می شود.

- هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه"، به مقایسه وضعیت دریاچه ارومیه در تابستان امسال با سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: تابستان گرمی که امسال با آن مواجه بودیم پیش بینی ها بر این بود که دریاچه ارومیه به کلی خشک شود اما خوشبختانه توانستیم آن را در وضعیت تثبیت نگه داریم.

وی با بیان اینکه هر چند وضعیت فعلی دریاچه ارومیه قابل قبول نیست و با پیشروی این وضعیت ممکن است آن را در سالهای بعد از دست دهیم گفت: برای رهایی دریاچه ارومیه از خشکی کامل باید برنامه های آبرسانی به آن از سال بعد اجرایی شود.

نماینده ستاد احیاء دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: امید است سال 95 آب سد سیلوه که یکی از پروژه های مهم برای احیای دریاچه ارومیه است رهاسازی شود و پساب تصفیه خانه ها از جمله تبریز نیز به نتیجه رسیده و آب برخی از سدها نیز رهاسازی شود.

بهادری گفت: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی از مهم ترین و پیچیده ترین برنامه ها برای احیای دریاچه ارومیه است که برای دست یابی به 8 درصد صرفه جویی در این بخش، اقداماتی با مشاور طرح مربوطه در دست انجام است که در سال آینده اجرایی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب سد سیلوه به دریاچه ارومیه سال آینده آغاز می شود

رهاسازی آب سد سیلوه به دریاچه ارومیه سال آینده آغاز می شود