مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مهر 1394 ساعت 11:262015-10-13اجتماعي

یوساید برنامه درسی جدیدی برای دانش آموزان افغانستانی تدوین کرد


سازمان توسعه بین المللی آمریکا اعلام کرد که قصد دارد با تدوین یک برنامه درسی جدید به بهبود آموزش و پرورش افغانستان کمک نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ، اداره توسعه بین المللی آمریکا (یوساید) در حال همکاری با وزارت آموزش و پرورش افغانستان است تا مهارت های خواندن در بین دانش آموزان را بهبود بخشد و نیز یک برنامه درسی جدید را برای آنها تدوین کند.

یوساید همچنین 20 سازمان غیرانتفاعی را که در زمینه آموزش و پرورش دوره ابتدایی در افغانستان مشغول به کار هستند، شناسایی کرده است.

سازمان توسعه بین المللی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که دولت افغانستان با کمک این نهاد از سال 2002 تاکنون بیش از 130 میلیون جلد کتاب درسی را بین دانش آموزان توزیع کرده و موفق به تربیت 1000 معلم شده است.

این در حالی است که چندی پیش دفتر بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) نسبت به درستی آمار کمک های آمریکا به آموزش و پرورش افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار تحقیق در این مورد شد.

دانش آموزان افغانستانی با مشکلات زیادی در تحصیل روبرو هستند؛ آنها با تألیفات و کتاب های کهنه دست و پنجه نرم می کنند، کتاب های تألیف شده حتی از دهه ها سال پیش در دست دانش آموزان دیده می شود که به هیچ صورت تطابقی با علوم و فنون جدید ندارد و در برخی موارد حتی خلاف واقعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوساید برنامه درسی جدیدی برای دانش آموزان افغانستانی تدوین کرد

یوساید برنامه درسی جدیدی برای دانش آموزان افغانستانی تدوین کرد