مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 13:462015-10-10پزشكي

سرطان دستگاه گوارش شایع ترین نوع سرطان در قزوین است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با برررسی های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، سرطان دستگاه گوارش شایع ترین نوع سرطان در قزوین است.

- سعید اسکویی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: امروز به دلیل تغییر الگوی مصرف مواد غذایی و تغذیه ای در استان قزوین و کشور، انواع سرطان ها همچون سرطان مری، معده، روده و به طورکلی سرطان دستگاه گوارش شایع ترین نوع سرطان است.

وی با بیان اینکه با عدم مصرف موادسرخ کردنی و گرایش به غذاهای بخارپز و آب پز می تواند تأثیر بسزایی در کاهش میزان انواع سرطان دستگاه گوارش در استان قزوین باشد، عنوان کرد: بخارپز کردن غذاها بهترین روشی بوده که ارزش غذایی مواد را حفظ کرده و زندگی سالمی را برای افراد تضمین می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه در صورت مشاهده علائمی می توان از گسترش بیماری سرطان در افراد جلوگیری کرد، گفت: با مشاهده علائمی همچون سرفه های مکرر، وجود توده های غیر طبیعی، توده های سینه در خانم ها، بعضی از عفونت ها و هر زخم سطحی که در مدت 10 روز بهبود نیابد می توان سرطان را پیش بینی کرد.

اوسکویی افزود: می توان بیماری سرطان را در مراحل اولیه درمان کرد: با توجه به اینکه تشخیص زود هنگام سرطان یکی از نکات کلیدی و مهم بوده می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان دستگاه گوارش شایع ترین نوع سرطان در قزوین است

سرطان دستگاه گوارش شایع ترین نوع سرطان در قزوین است