مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 12:062015-10-10اقتصادي

پرورش 100 نفر شتر برای نخستین بار در شهرستان فسا


مدیر جهاد کشاورزی فسا از ایجاد اشتغال پایدار از طریق پرورش 100 نفر شتر برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

- بختیار رحمانی در گفت وگو با خبرنگار ، از ایجاد اشتغال پایدار از طریق پرورش شتر برای نخستین بار در شهرستان فسا خبر داد اظهار داشت: در زمینه ترویج پرورش شتر، تاکنون بیش از 100 نفر شتر توسط کشاورزان و دامداران بخش شیبکوه در مناطق بیابانی و با اعمال کمترین هزینه پرورش داده شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا افزود: تداوم خشکسالی، افت شدید آب های زیرزمینی، کاهش سطح زیرکشت محصولات زراعی، بیابانی شدن اراضی کشاورزی و وجود پوشش گیاهی مناسب در اراضی این شهرستان سبب ترغیب کشاورزان به پرورش و پرواربندی شتر شده است.

وی به برنامه های در دست اجرا توسط مدیریت جهاد کشاورزی برای گسترش صنعت پرورش شتر در شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش برای در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای پرورش شتر و بر گزاری دوره های آموزشی ترویجی، از برنامه های اصلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.

رحمانی خاطرنشان کرد: این حیوان با کمترین هزینه ممکن برای نگهداری به دلیل دستگاه خاص گوارشی منحصر به فرد، بی ارزشترین گیاهان را از لحاظ تغذیه ای تبدیل به سلولز و انرژی می کند و این درحالی است که در شرایط کم آبی نیز این حیوان تا مدتها هیچ نیازی به آب ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش 100 نفر شتر برای نخستین بار در شهرستان فسا

پرورش 100 نفر شتر برای نخستین بار در شهرستان فسا