مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 10:462015-10-10پزشكي

مرگبارترین سرطان در بین زنان


دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران، از سرطان ریه به عنوان مرگبارترین سرطان در بین زنان نام برد و گفت: این نوع سرطان شیوع کمتری در زنان دارد اما به عنوان نخستین عامل مرگ و میر آنان شناخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر احمد عامری در حاشیه همایش سرطان و بارداری با بیان اینکه در مراحل اولیه تشخیص سرطان سینه بیش از 90 درصد بهبودی کامل حاصل می شود و برگشت و پیشرفتی ندارد، اظهارداشت: شایع ترین سرطان در ایران و جهان در میان زنان، سرطان سینه است اما با پیشرفت پزشکی و درمان آن در 15 سال اخیر در رده دوم مرگ و میر زنان قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: عوامل متعددی در ایجاد سرطان سینه شناخته شده است که شاید بارزترین و مهمترین آن افزایش سن است.

وی ادامه داد: عوامل ارثی، نوع تغذیه و سابقه قرار گرفتن در مقابل اشعه به ویژه در ناحیه گردن و قفسه سینه از عوامل بروز سرطان سینه است.

دبیر انجمن کلینیکال انکولوژی ایران یکی از راه های پیشگیری از پیشرفت سرطان سینه را تشخیص زودرس این بیماری با ماموگرافی دانست و گفت: از سن 40 تا 45 سالگی به بعد، معاینه توسط خود فرد و افراد متخصص توصیه خواهد شد و در افرادی که ریزفاکتورهای بارز در آنها دیده می شود، در سنین پایین تر توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگبارترین سرطان در بین زنان

مرگبارترین سرطان در بین زنان