مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 06:212015-10-10بين الملل

دشوارترین کار حرفه ای شرمن چه بود؟


یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در گفتگوهای 1+5 می گوید مذاکرات هسته ای با ایران دشوارترین کار حرفه ای وی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، دیوید سنگر خبرنگار نیویورک تایمز و استاد مدعو دانشگاه هاروارد در نشستی در مرکز تحقیقاتی علوم و امور بین الملل دانشکده کندی در دانشگاه هاروارد با وندی شرمن معاون سابق جان کری وزیر امورخارجه آمریکا و مسئول تیم آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران که زمانی مشاور مادلین آلبرایت وزیر امورخارجه پیشین آمریکا و مشاور دولت بیل کلینتون رییس جمهور پیشین آمریکا بود به گفتگو پرداخت.

سنگر از شرمن پرسید در سال 2003 ایران پیشنهادی مطرح کرد که اگر آن پیشنهاد را با توافق هسته ای اخیر مقایسه کنیم می بینیم که نکات مشابه زیادی بین این دو وجود دارد.

ایران پیشنهاد کرده بود تعداد سانتریفیوژهایش را به صورت قابل توجهی کاهش بدهد و کمتر از 200 دستگاه کند و یک مرکز هسته ای در سطح پایلوت داشته باشد.

اما موضع دولت جرج بوش، رییس جمهور سابق آمریکا این بود که حتی یک سانتریفیوژ ایران نباید بچرخد و ایران نباید اصلا توان هسته ای داشته باشد و به همین علت، پیشنهاد مذکور رد شد.

بانگاهی به گذشته، نظر شما درباره فرصت مذکور که از دست رفت چیست؟ وندی شرمن گفت: همیشه می توان درباره گذشته بهتر حرف زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشوارترین کار حرفه ای شرمن چه بود؟

دشوارترین کار حرفه ای شرمن چه بود؟