مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مهر 1394 ساعت 02:312015-10-09بين الملل

اهمیت راهبردی نظامی و اقتصادی تنگه باب المندب


باب المندب به عنوان یک گذرگاه آبی و اهمیت جغرافیایی واقتصادی و نیز راهبردی می تواند در کشمکش های کنونی منطقه به برگه برنده طرف های متعددی تبدیل شود از همین رو عربستان و آمریکا به آن چشم طمع دوخته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از پایگاه خبری اخبار الیمن، اهمیت استراتژیک، اقتصادی و جغرافیایی تنگه باب المندب چشم طمع بسیاری را به دنبال خود داشته است تا جایی که این سوال را مطرح می کند که آیا این احتمال وجود دارد که این تنگه به دروازه جنگ بین کشورها تبدیل شود؟بازیگران منطقه ای و بین المللی به دنبال برگ های برنده به نظر می رسد کشمکش های شدید در منطقه موجب خواهد شد بازیگران منطقه ای و بین المللی در صدد به دست آوردن برگه های برنده برآیند و این نیز به نوبه خود موجب افزایش تنش ها شده و چه بسا تا شعله ور شدن آتش جنگ و درگیری پیش برود.

در این میان موضوع تنگه باب المندب به دلیل اهمیت استراتژیک آن به قوت مطرح است، زیرا این تنگه فقط نقطه اتصال ژئو سیاسی نبوده بلکه چنانچه به موضوع تنش بین دو طرف تبدیل شود، تسلط بر آن به مثابه برگه برنده و البته تلخ خواهد بود.

بنابراین باید پرسید باب المندب علاوه بر اهمیت اقتصادی از چه نظر حائز اهمیت است؟ چگونه می توان به اهمیت استراتژیک نظامی آن برای کشورهای ابرقدرت پی برد؟اول: اه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت راهبردی نظامی و اقتصادی تنگه باب المندب

اهمیت راهبردی نظامی و اقتصادی تنگه باب المندب