مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مهر 1394 ساعت 20:362015-10-09اقتصادي

وضعیت تالاب آلماگل استان گلستان نامناسب است


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: تالاب آلماگل گلستان در عرض 22 ماه دچار وضعیت نامناسبی شده که فعالیت های انسانی، - دریغ از حقابه برای پرورش ماهی و آبیاری مزارع کشاورزی این تالاب را به وضعیت نامناسبی دچار کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از، محمد اسماعیل اسدی، ظهر امروز در همایش ضرورت های ملی محیط زیست و مدیریت بحران آب از نگاه رسانه اظهار داشت: منابع آب ثابت است و هیچ کس قادر به تولید این ماده حیاتی نیست.

وی افزود: با افزایش جمعیت مصرف کننده آب فشار بیشتری به منابع آبی وارد می شود و برای دستیابی همه به آب نیاز به مدیریت اصولی و اساسی است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان تصریح کرد: به گفته رییس سازمان محیط زیست کشور کاهش بارندگی و تغییرات آب وهوایی، مدیریت و مصرف نادرست منابع آبی سبب ایجاد بحران و تنش آبی در کشور شده است.

به گفته وی، یکی از دلایل کمبود آب افزایش جمعیت و استفاده بی رویه از منابع آبی است.

اسدی اظهار کرد: زیستگاه های حساس زیادی در کره زمین در شرایط بحران و کم آبی به سر می برند و تدوام این شرایط چهره آینده زمین را خاکستری می کند.

وی تاکید کرد: کمبود منابع آب شیرین علاوه بر جوامع بشری، حیات وحش را با آسیب جدی روبرو ساخته است، افت آب دریاچه ارومیه، خشک شدن تالاب ها یا محیط های آبی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت تالاب آلماگل استان گلستان نامناسب است

وضعیت تالاب آلماگل استان گلستان نامناسب است