مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مهر 1394 ساعت 12:012015-10-09اقتصادي

افزایش 40 درصدی بهره وری محصولات کشاورزی با ارقام مقاوم در برابر خشکی و سرما


معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: ارقام مقاوم در برابر خشکی و سرما، بهره وری محصولات کشاورزی را تا 40 درصد افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، عباس کشاورز در گردهمایی سالیانه کشت محصولات پاییزه در کانون طه گرگان اظهار داشت: استان گلستان با توجه به این که وضعیت اقلیمی نامناسب، دچار کم بارشی شده اما در سال گذشته با مدیریت صحیح و استفاده از تکنولوزی و تقویت مسائل فنی، میزان برداشت حصول به خصوص در گندم، برداشت قابل قبولی بوده است.

وی افزود: وضعیت اقلیمی کشورمان در وضعیت خشکسالی است، اما با تدبیر و استفاده از دست آوردهای علمی می توان تاثیر این وضعیت را در بهره وری برداشت محصولات کاهش داد.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: باید از تولید حمایت کرد و یک حمایت منطقی و راهبردی داشت و ما به جز افزایش عملکرد در واحد سطح راه دیگری در به صرفه کردن کشاورزی نداریم و باید برای در هر جغرافیایی در کشور، برنامه عملیاتی متناسب با همان منطقه تهیه کرد.

کشاورز گفت: متاسفانه در سال های گذشته در برخی از محصولات که خودکفایی داشتیم و صادرکننده بودیم، به واردکننده تبدیل شده ایم.

وی افزود: 92 درصد واردات محصولات کشاورزی به 8 محصول مانند گندم، پنبه، حبوبات، ذرت و غیره اختصاص داشت و این به معنای ورشکسته کردن کشاورزان و زیر سوال بردن امنیت غذایی کشور است و نبای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی بهره وری محصولات کشاورزی با ارقام مقاوم در برابر خشکی و سرما

افزایش 40 درصدی بهره وری محصولات کشاورزی با ارقام مقاوم در برابر خشکی و سرما