مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مهر 1394 ساعت 04:412015-10-09بين الملل

عطوان: مصر فهمیده که عربستان در حال غرق شدن است


نویسنده برجسته جهان عرب در مقاله ای با اشاره به سردی شدید روابط میان قاهره و ریاض نوشت که مصر به این درک رسیده که عربستان در حال غرق شده بوده و به ساحل نجات نخواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، "عبدالباری عطوان" نویسنده برجسته جهان عرب در مقاله ای به تنش های اخیر میان روابط ریاض و قاهره پرداخت.

پیمان های سیاسی و نظامی کشورهای عربی معمولا کوتاه مدت هستند وی در مقاله خود در روزنامه الرای الیوم نوشت: پیمان های سیاسی و نظامی عربی معمولا کوتاه مدت بوده و اغلب عمر طولانی ندارند چون این روابط بر مزاج و روابط شخصی میان سران عرب و نه بر اساس روابط پایدار استراتژیک بنا نهاده شده است.

شاید روابط عربستان و مصر مثال واضحی در این زمینه باشد.

روابط قاهره و ریاض وارد سردی شدیدی شده است عطوان در این مقاله نوشت: پس از دو سال روابط گرم میان قاهره و ریاض و اقدام اخیر عربستان و امارات و کویت در کمک مالی 30 میلیارد دلاری و کمک های نفتی و غیره به مصر، اما روابط میان عربستان و مصر وارد سردی شدیدی گردید اگر چه "عبدالفتاح السیسی" رییس جمهور مصر در سخنرانی خود به مناسبت جنگ اکتبر تلاش کرد با اشاره به نقش عربستان در خدمت به حجاج طی سال های گذشته اندکی از تنش ها بکاهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: مصر فهمیده که عربستان در حال غرق شدن است

عطوان: مصر فهمیده که عربستان در حال غرق شدن است