مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مهر 1394 ساعت 02:302015-10-08بين الملل

احتمال حذف ترکیه از فهرست «کشورهای امن» اتحادیه اروپا


همان طور که توزیع 160 هزار آواره در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا اختلافاتی عمیقی برانگیخت، مسئله تهیه فهرست مشترک از کشورهای امن نیز به همان اندازه در میان کشورهای اروپایی اختلاف ایجاد کرده است.

- بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف آن هستند که ترکیه در فهرست مورد نظر گنجانده شود چرا که به اعتقاد آنها این کشور عملکرد و کارنامه خوبی در زمینه استقلال دستگاه قضایی، رعایت حقوق اقلیت ها، آزادی مطبوعات و به ویژه آزادی بیان نداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه اروپایی اعلام کردند تصویب یک فهرست در اتحادیه اروپا از کشورهای امن که بر اساس آن بتوان به سرعت برخی از آوارگان را از اروپا به کشورهای خودشان بازگرداند، به علت اختلاف مسئولان اروپایی درباره ترکیه که احتمالا در فهرست نهایی جایی نخواهد داشت، به مانعی جدی برخورد کرده است.

ژان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در پایان نشست وزرای کشور عضو این اتحادیه در لوکزامبورگ تاکید کرد کشورهای عضو در خصوص تهیه یک فهرست مشترک از کشورهای امن برای بازگرداندن آوارگان اتفاق نظر دارند.

سپتامبر گذشته کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده بود یک فهرست مشترک از کشورهای امن تهیه شود که اتحادیه اروپا بتواند اتبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال حذف ترکیه از فهرست «کشورهای امن» اتحادیه اروپا

احتمال حذف ترکیه از فهرست «کشورهای امن» اتحادیه اروپا