مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مهر 1394 ساعت 00:062015-10-07اقتصادي

سرپرست جهاد کشاورزی سلماس خبر داد افزایش 80 درصدی تولید سیب در سلماس


سرپرست جهاد کشاورزی سلماس از افزایش 80 درصدی تولید سیب در سلماس طی سال جاری خبر داد.

- سجاد مقبلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به رتبه سلماس در تولید سیب، اظهار داشت: شهرستان سلماس از نظر تولید سیب درختی در رتبه دوم استان آذربایجان غربی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برداشت سیب از باغات شهرستان سلماس آغاز شده است، تصریح کرد: برداشت سیب از باغات این شهرستان تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس با اشاره به ارقام سیب تولیدی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: سیب تولیدی سلماس از کیفیت بالایی برخورد است و قابلیت ذخیره سازی برای ایام دیگر سال در سردخانه را دارد.

این مسئول با اشاره به میزان تولید سیب در این شهرستان، از افزایش تولید سیب در این شهرستان طی سال جاری خبر داد و افزود: میزان تولید سیب سلماس در سال جاری رشد 80 درصدی دارد.

مقبلی با اشاره به میزان تولید سیب در سلماس، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 230 هزار تن انواع سیب در شهرستان سلماس تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد.

وی با اشاره به میزان تولید سیب در واحد سطح، تصریح کرد: به طور متوسط به ازای هر هکتار 35 تن سیب در این شهرستان تولید می شود و سیب تولیدی به مصرف تازه خوری و ذخیره در سردخانه ها برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرپرست جهاد کشاورزی سلماس خبر داد افزایش 80 درصدی تولید سیب در سلماس

سرپرست جهاد کشاورزی سلماس خبر داد افزایش 80 درصدی تولید سیب در سلماس