مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مهر 1394 ساعت 00:002015-10-07بين الملل

مارک فیتزپاتریک: تلاش داعش برای دستیابی به مواد هسته ای بعید نیست


مارک فیتزپاریک تحلیلگر بین المللی گفت گروههای تروریستی از جمله القاعده و داعش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای ابراز علاقمندی کرده اند و با توجه به اینکه داعش سابقه استفاده از تسلیحات شیمیایی را دارد به نظر می رسد که تلاش این گروه برای دستیابی به مواد هسته ای بسیار بعید نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبی بی سی، مارک فیتزپاتریک تحلیلگر موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک گفت از مدتها پیش اطلاعاتی درباره علاقمندی گروههای تروریستی به تسلیحات هسته ای وجود داشته است.

دستکم ده سال پیش سرکرده های القاعده بسیار علاقمند به تسلیحات هسته ای بودند و با دانشمندان هسته ای پاکستان در افغانستان دیدار کرده و سئوالاتی درباره ساخت تسلیحات هسته ای پرسیده بودند.

بنابراین علاقمندی به این تسلیحات وجود داشته است.

گروههای تروریستی در پاکستان وجود دارند که به تسلیحات هسته ای ابراز علاقمندی کرده اند.

اخیرا یعنی همین تابستان گذشته گزارش های خبری درباره علاقمندی داعش در سوریه به تسلیحات هسته ای منتشر شده بود و هیچ تردیدی وجود ندارد این علاقمندی تنها در حد یک بیانیه بوده و نشان دهنده هیچ مسئله جدی نیست.

با این حال داعش از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است و علاقمند به استفاده از تسلیحات شیمیایی پیچیده تر و پیشرفته تر است و با توجه به این مسئله نمی توان گفت که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مارک فیتزپاتریک: تلاش داعش برای دستیابی به مواد هسته ای بعید نیست

مارک فیتزپاتریک: تلاش داعش برای دستیابی به مواد هسته ای بعید نیست